top of page

Blogi

  • Writer's pictureAnni

TikTok-markkinointi - olisiko yrityksesi jo aika aloittaa?

Päivitetty: 23. toukok. 2022


TikTok edustaa somemaailman tuoreempaa kaartia, sillä tämä 2016 julkaistu sovellus rantautui Suomeen kunnolla vasta vuonna 2020! Sovelluksen kasvu on kuitenkin viimeisen kahden vuoden aikana ollut räjähdysmäinen, eikä loppua näy💥Maailmalla lähestulkoon kaikki tunnetut yritykset löytää jo TikTokista, mutta Suomessa sovelluksen käyttö yritysten keskuudessa on vielä vähäistä.


Oisiko sinun yrityksesi aika liittyä TikTokiin? Listasimme syyt, miksi se kannattaa!


Ei enää vain tanssisovellus


TikTok tuli Suomessa alkujaan tunnetuksi lasten tanssisovelluksena, ja vielä viime vuonna moni yhdisti sovelluksen ensisijaisesti erilaisiin koreografioihin. TikTokin suosion räjähdysmäinen kasvu on kuitenkin monipuolistanut alustaa vauhdilla. Nykyään sisältöä löytyykin aina ruoanlaitosta rakentamiseen, ja komiikasta opettavaiseen spesifin alan termistöön.


Laaja asiakaskunta


Siinä missä TikTokin käyttäjäkunta koostui vielä kaksi vuotta sitten pääsääntöisesti alle 18-vuotiaista, on nykyään ikähaitari merkittävästi laajempi. Suomessa on jo lähes 1,2 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää. Heistä suurin osa on 18-35 vuotiaita. Yli 35-vuotiaita suomalaisia käyttäjiä TikTokissa on tällä hetkellä arviolta noin 200 000.


Jos kohdeyleisösi koostuu ensisijaisesti alle 35-vuotiaista, on TikTok oiva mahdollisuus tavoittaa sekä uutta että jo olemassa olevaa asiakaskuntaa.



Orgaaninen näkyvyys


Koska TikTok on vielä niin tuore, on Suomen markkinoilla verrattain helppo menestyä yrityksenä. Lisäksi algoritmi antaa jokaiselle yhtäläisen mahdollisuuden luoda viraalia sisältöä seuraajamäärästä riippumatta.


Orgaaninen sisältö tavoittaa parhaimmillaan satoja tuhansia suomalaisia per video, orgaanisesti. Tämä on moninkertainen määrä verrattuna muihin sosiaalisen median kanaviin.


TikTokissa sisältö ratkaisee. Jokainen video ei tule keräämään satojatuhansia katselukertoja. Menestykseen vaikuttaa kaksi asiaa: sisältö ja tuuri. Kun sisältö on mielenkiintoista ja houkuttelee katsomaan videon loppuun asti, on videolla mahdollisuus levitä laajasti.


TikTokissa myös tuurilla on oma roolinsa, joskus hyväkään sisältö ei kerää katselukertoja. Se on kuitenkin varmaa, että laajan orgaanisen näkyvyyden saadakseen täytyy sisällön olla kunnossa.

Se on kuitenkin varmaa, että laajan orgaanisen näkyvyyden saadakseen täytyy sisällön olla kunnossa.

Mahdollisuus mainostaa


TikTokissa mainostaminen on hiljattain tullut mahdolliseksi kaikille halukkaille➡️ ads.tiktok.com Tämä tarkoittaa aivan uudenlaista mahdollisuutta tavoittaa asiakkaat myös TikTokissa.


Etuna TikTokissa mainostamisena on lisäksi se, että mainosalustana se ei ole vielä saturoitunut, ja siksi se tarjoaakin hyvät luvut tavoittavuudelle. Kuten muutkin sosiaalisen median mainosalustat, myös TikTok tarjoaa pääsyn kattavaan mainosdataan.




Etkö tiedä mistä TikTok-markkinoinnin aloittaisit, tai kaipaat apua oikeanlaisen sisällön tuottamiseen? Tsekkaa meidän TikTok-palvelut ja ota rohkeasti yhteyttä✌



bottom of page