top of page

Blogi

Writer's pictureMariia

Asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa - Näin onnistut!

Päivitetty: 19. lokak. 2023



Asiakaspalvelun hoitamiseen tänä päivänä tarvitaan muutakin kuin lankapuhelin ja sähköpostiosoite. Helppous ja nopeus ovat avainsanoja nykypäivän kuluttajakäyttäytymisessä, eikä asiakaspalvelu ole tähän poikkeus. Ketterä ja matalan kynnyksen some antaa kuluttajalle mahdollisuuden ottaa yhteyttä asiakaspalveluun kanavassa, jota hän käyttää päivittäin.

Pidä mielessä, että vastaamatta jättäminen vaikuttaa yhtä paljon brändimielikuvaasi, kuin vastaaminen. Vaikutus vain on päinvastainen.


Osallistu keskusteluun

Asiakaspalvelu on iso osa somemarkkinointia. Hyvä asiakaspalvelu kannustaakin kuluttajia keskustelemaan esimerkiksi julkaisun kommenteissa. Tämä on loistava hetki osoittaa asiantuntijuuttasi! Älä siis jätä vastaamatta viesteihin, sillä kun sinä kommentoit, myös kuluttajat kommentoivat.


Keskusteluun osallistuminen on mahdollisuutesi näyttää asiakkaille, että yrityksesi välittää heistä, arvostaa jokaista mielipidettä ja on alansa ammattilainen.


Keskustele yksityisesti

Kaikkia keskusteluja ei kannata käydä julkisesti julkaisun kommenteissa tai Facebook -seinällä. Muista kuitenkin aina vastata myös julkisesti kommenttiin, kun siirrät keskustelun yksityiseksi. Näin muut seuraajat huomaavat, että kommenttia ei ole sivuutettu ja otat asian tosissasi.

Jos kyseessä on esimerkiksi reklamaatio tuotteesta, voit vastata viestiin kuten vastaisit tavallisestikin. Pahoittele tilannetta, kiitä viestistä ja ohjaa keskustelu yksityisviestiin. Haluat, että muutkin seuraajasi tietävät keskustelun siirtyneen yksityiseksi, eikä päättyneen ilman vastausta.


Vastaa mukaillen

Pidä kiinni brändisi äänestä myös tiukan paikan tullen. Hyvä asiakaspalvelija kuitenkin mukautuu asiakkaan mielentilaan ja vastaa sen mukaisesti.


Asiakas Yritys

Käyttää emojeita ja on iloinen 👉 Vastaa emojeita käyttäen rennon iloisesti

Epäilevä 👉 “ei huolta” Asiallinen mutta rento

Negatiivinen 👉 Ota vakavasti, mutta älä lähde mukaan!




Meidän palvelupaketteihin on mahdollista sisällyttää kattava asiakaspalvelu. Hoidamme asiakaspalvelua yhdessä yrityksesi kanssa, jotta kuluttaja saa saumattoman asiakaskokemuksen! Laita meille viestiä ja kysy tarkemmin 👋

bottom of page