Instagram-tarinat / Instagram Stories / IG Stoorit ovat 24 tuntia katseltavissa olevia kuvia ja videoita. Ne tarjoavat mahdollisuuden jakaa kuvia ja videoita, kertoa tarinoita ja olla vuorovaikutuksessa seuraajien kanssa reaaliajassa. Mutta kuinka luoda tarinoita, jotka oikeasti toimivat halutulla tavalla? Tässä muutama vinkki, jotka auttavat hallitsemaan Instagram-tarinoiden tekoa.
Muistilista tarinoiden tekijöille:
Muista yhteneväisyys Käyttämällä brändivärejä, fontteja ja elementtejä saat Instagram-tarinoista yhteneväisempiä ja suunnitellun näköisiä.
Kerro tarinaa Rakenna tarinasi siten, että se etenee loogisesti ja pitää katsojan mukana alusta loppuun. Voit aloittaa houkuttelevalla kysymyksellä, jatkaa mielenkiintoisilla faktoilla ja päättää tarinat toimintakehotukseen (CTA), kuten linkkiin verkkosivustolle tai kyselyyn.
Osallista Rohkaise seuraajia tekemään jotain – olipa se sitten vierailemaan verkkosivustolla, vastaamaan kyselyyn tai lähettämään sinulle viestiä. Selkeät ja houkuttelevat CTA:t voivat lisätä merkittävästi tarinoiden tehokkuutta.
Hyödynnä seuraajien luomaa sisältöä Kannusta seuraajia luomaan ja jakamaan omaa sisältöään, ja jaa nämä tarinat omalla tililläsi. Tämä ei vain luo yhteisöllisyyden tunnetta, vaan myös antaa sinulle ilmaista ja autenttista sisältöä. UGC (User Generated Content) on usein erittäin vaikuttavaa ja saa seuraajat tuntemaan itsensä arvostetuiksi.
Käytä kohokohtia Toisin kuin Instagram-tarinat, Instagramin kohokohdat jäävät näkyville. Kohokohdat voi jaotella profiiliin ikään kuin omiksi albumeikseen teemojen mukaan, kuten "Palautteet", "Uutuudet" ja "Q&A". Kohokohtien kuvat kannattaa vaihtaa brändiin sopiviksi ja kuvaan voi myös lisätä tekstiä.
Vibalaisten tarinatärpit
👉 Instagram-tarinat tarjoavat helpon mahdollisuuden olla vuorovaikutuksessa seuraajien kanssa ja rakentaa vahvempaa brändiä. Ymmärtämällä, kuinka tavoittaa seuraajat visuaalisesti houkuttelevalla ja mukaansatempaavalla sisällöllä, olet jo matkalla kohti Instagram-tarinoiden mestaruutta 🏅