top of page

Blogi

  • Writer's pictureAnni

Kela eli Instagram-reels yrityskäytössä

Instagram ilmoitti taannoin, että instagram ei ole jatkossa enää PELKÄSTÄÄN kuvasovellus. Mitä tämä tarkoittaa yrityksille?


Ei, se ei tarkoita sitä, että yrityksen somesisällön tulisi jatkossa olla ainoastaan videoita. Ihmisten tapa kuluttaa sisältöä on kuitenkin muuttunut, ja videosisältöjä katsotaan entistä enemmän. Instagramin kohdalla muutos tarkoittaa sovelluksen tarvetta vastata TikTokin synnyttämään kilpailuun, ja videosisältöjen orgaaninen näkyvyys tulee korostumaan entisestään suhteessa kuvasisältöihin. Suomalaisten yritysten kohdalla näemme muutoksen olevan ennemminkin mahdollisuus kuin uhka.

Kuvasisältöä tullaan kuluttamaan myös jatkossa, mutta videot antavat mahdollisuuden erottautua kilpailijakentästä ja tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita orgaanisesti. Joten huomio kaikki yrittäjät ja yritysten somevastaavat! Kannattaa viimeistään nyt ottaa Reelsit osaksi yrityksesi somesuunnitelmaa.

Kannattaa viimeistään nyt ottaa Instagram-Reels osaksi yrityksesi somesuunnitelmaa!

Instagram-Reels pähkinänkuoressa:


- Instagram-Reel eli kela on 3-60 sekunnin mittainen video

- Videoon on mahdollista lisätä tekstiä, musiikki tai puhe taustalle, ja video voi koostua useammasta eri klipistä

- Videon voi julkaista joko pelkästään Reels/Kelat-osioon tai lisäksi myös syötteeseen.

- Videoiden orgaaninen näkyvyys on tällä hetkellä suuri verrattuna kuvajulkaisuihin

- Toimivat Reels-videot ovat koukuttavia, ja yhdistävänä tekijänä videoissa on usein esimerkiksi humoristisuus, informatiivisuus, kiinnostava editointi tai TikTok/Reels-trendien mukailu.


Reelsien tekeminen ei tunnu omalta jutulta tai tarvitset käytännön vinkkejä videoiden tekemiseen? Laita meille viestiä, niin katsotaan miten voimme auttaa☀️ Teemme jo nyt yrityksille Reels-videoita hyvällä menestyksellä.

bottom of page