top of page

Blogi

  • Writer's pictureMariia

3 syytä, miksi reseptit kuuluvat elintarvikealan yritysten sisällöntuotantoon

Päivitetty: 16. elok. 2023

Jokaiselle elintarvikkeelle on mahdollista tuottaa reseptejä. Raaka-aineille tämä tarkoittaa perinteisiä reseptejä ja valmiille tuotteille käyttö- ja tuunausideoita. Oli tuotteesi kumpaa kastia tahansa, suosittelemme aloittamaan reseptien luomisen pikimmiten.

Cocktailshaker ja hedelmät pöydällä


Miksi uniikit reseptit ovat merkittävä osa sisällöntuotantoa?


1. Hakukoneoptimointi

Jo pelkästään hakukoneoptimointi on painava syy luoda reseptiikkaa. Kotisivuille tulisi tuottaa uutta sisältöä tasaisesti, jotta hakukone näkee sivut aktiivisina. Reseptien lisääminen kotisivuille myös parantaa hakukonenäkyvyyttä merkittävästi, sillä usein ihmiset googlaavat nimenomaan reseptejä.


Jos googlaat minkä tahansa reseptin, voimme taata ensimmäisen sivun sisältävän kourallisen yrityksiä, joiden ei tarvitse maksaa tästä näkyvyydestä.



2. Sisällöntuotanto helpottuu

Jokaisen yrityksen on pakko tuottaa sisältöä. Oli se sitten B2B-viestintää, somea, uutiskirjeitä tai messuflyereita. Toimiva reseptiikka helpottaa myös kaikessa edellämainitussa sisällöntuotannossa, sillä elintarvikebrändi voi käyttää reseptejä todella laajasti eri tarkoituksissa.


Asiakkaat nappaavat maistatusständiltä tai messuilta todennäköisemmin matkaansa reseptiflyerin kuin yritysesittelyn. Eikä reseptiflyeri välttämättä lennä roskiin heti ensimmäisen nurkan takana.



3. Myynnin edistäminen

Reseptien ja käyttöideoiden luominen tarkoittaa myös yksinkertaisimmillaan tarpeen lisäämistä. Asiakas on käyttänyt tuotettasi aina asiaan A. Innovatiivisen reseptiikan avulla näytät, että tuotteesi sopii myös asiaan B, C ja D. Asiakas ei välttämättä kiinnostu näistä kaikista, mutta ottaa A:n lisäksi käyttöön C- ja D-reseptit.



Reseptien udelleenkäytettävyys

Onneksi olkoon, olet yhdellä reseptillä onnistunut tekemään kaiken tämän! Parasta reseptiikan käyttämisessä sisällöntuotannossa on, että reseptit eivät ole kertakäyttöisiä. Vaikka yhtä ja samaa joulureseptiä ei kannata käyttää joka joulu, voit hyvin vuoden tai kahden päästä nostaa sen uudestaan esille.



Määrä ei korvaa laatua


Reseptiikkaa luodessa on erittäin tärkeää, että jokainen resepti testataan huolella. Ohjeiden tulee olla selkeät ja yksityiskohtaiset, unohtamatta laadukkaita kuvia. Pohdi myös, kenelle reseptit on suunnattu. Aloittelijoille vai ruokahifistelijöille? Suurkeittiöille vai intiimeille ravintoloille? Helppoa ja nopeaa vai pikkutarkkaa näpertämistä?


Laadukkaat reseptit syntyvätkin ammattilaisten käsissä. Tästä syystä mekin luomme asiakkaillemme uniikkeja reseptejä yhteistyössä ammattikokki ja reseptisuunnittelija Emmiinan kanssa. Meidän markkinointiosaamisen ja Emmiinan taituruuden tuloksena syntyy monipuolisesti hyödynnettävät reseptit, joista on iloa vuosiksi!


Nyt tiedät, miksi ruokapuolella yrityksien tulisi tuottaa reseptejä. Pistä siis meille viestiä, jos haluat somen lisäksi ottaa reseptiikan haltuun 👋 Lue lisää Emmiinan ruokafilosofiasta täältä.

bottom of page