top of page

Blogi

  • Writer's pictureMariia

Kuinka hyödyntää sisältöä useassa eri kanavassa

Päivitetty: 23. toukok. 2022

Saman sisällön hyödyntäminen useassa kanavassa on hyvin usein järkevää sisällön kierrättämistä. Mutta olet varmasti kuullut fraasin “tuota kanavan mukaista sisältöä” joskus somessa pyöriessäsi?


Kun julkaiset saman sisällön eri kanaviin, tuleekin pitää mielessä, että se on kyseisen kanavan mukainen. Copy/paste säästää sinulta varmasti aikaa, mutta tuloksien saaminen onkin sitten eri juttu! Instagram on esimerkiksi rennompi ja visuaalisempi, kun taas Linkediniin kaunin kuvan voi vaihtaa blogin linkkikuvakkeeseen.



Otetaan esimerkki meidän suunnasta 👇


Aihe: Miksi ulkoistaa some?
Kanavat: Blogi, Instagram, Facebook ja Linkedin

Blogi

Me startataan tämän kaltainen sisällöntuottaminen kirjoittamalla blogipostaus. Se on pisin kokonaisuus, joka määrittelee sisällön ja suunnan myös somen puolelle. Tämän aiheen blogi on “5 syytä ulkoistaa some”. Listaukset ja selkeät “3 tapaa parantaa...”/“6 vinkkiä...” -tyyppiset otsikot houkuttelevat lukijan klikkaamaan ja ottamaan asiasta selvää. Blogin call-to-action eli CTA on Ota yhteyttä, autamme erittäin mielellämme!”

Lue blogipostaus tästä.

Instagram

Meidän pääkanava on Instagram, joten siirrytään seuraavaksi sen puolelle. Meille Instagram-teksti tarkoittaa rentoa puhetyyliä, puhekieltä ja emojeita. Tähän julkaisuun poimimme blogista tärkeimmät pointit ja kirjoitimme ne tiivistetysti. Yksi kappale blogista taipui Instagramin puolella yhteen lauseeseen!


Koska IG puolella ei voi laittaa julkaisuun linkkiä, tämän postauksen CTA:na toimii “laita rohkeasti viestiä, niin katsotaan millä tavoin voisimme parhaiten olla avuksi 👋” Kannustamme lukijoita Instagramissa laittamaan viestiä suoraan sovelluksen kautta, emmekä ohjaa heitä nettisivujen yhteydenottolomakkeelle.


Kurkkaa julkaisu tästä.

Linkedin

Koska linkkari on ammattimaisempi kuin Instagram, emme käytä samoja tekstejä sen puolella. Linkedin on kuitenkin työelämäkanavaksi hyvin rento. Puhuttelevat tekstit ja keskustelunherättäjän toimivat Linkkarissa siitä syystä loistavasti. Koska Linkedinissä pystyy jakamaan linkkejä jaamme sinne usein suoraan blogipostauksen saatesanoilla. Äänensävy teksteissä on hituisen asiallisempi ja kirjakielisempi kuin Instagramissa, mutta silti brändin mukaisesti rento.

Lue Linkedin-postaus tästä.

Facebook

Tämä on meille ylläpidettävä kanava, joka toimii ikään kuin käyntikorttinamme. Jos joku etsii meitä Facebookista, tilimme näyttää aktiiviselta ja kertoo mitä me teemme ja miksi. Sen tehtävänä ei kuitenkaan ole kasvaa. Tästä syystä kierrätämme Instagramin ja Linkedinin tekstejä Facebookin puolella. Meidän kohdalla yleensä Linkedin-julkaisut istuvat parhaiten tähän kanavaan, mutta tämän aiheen kohdalla käytimme Instagramin tekstiä.

Jos tavoitteenamme olisi kasvu, täytyisi tämänkin kanavan tarjota jotain uutta seuraajilleen muihin kanaviin nähden. Muista, että Instagram-seuraajasi seuraavat useasti myös muita kanaviasi!

Jos esimerkiksi blogin kirjoittaminen tuntuu sinusta haastavalta, pistä meille viestiä! Meiltä hoituu pienet työt myös tuntiveloituksella nopeallakin aikataululla 👋

bottom of page